Från hjärtat

Det är så tyst, jag hör vartenda litet ljud. Varenda liten tanke ekar i mitt huvud. Det är lugnt, stilla och tyst. För tyst. Stressen ökar och jag känner mig stressad. En så stor del av mitt hjärta fattas. Det är tomt, tomt hemma, tomt i tanken och tomt i hjärtat. 

Jag vet inte vart jag ska börja, vad jag ska skriva, vill helst av allt bara skrika rakt ut, ta bilen raka vägen dit och hämta hem henne igen. För det finns ingen annan fyrbent som har varit så mycket min hund som hon. Hon stal hela mitt hjärta så fort. Jag har aldrig älskat någon eller fått så mycket kärlek tillbaka så innerligt. För henne var jag hela hennes värld och hon var min. 

Men i takt med att känslorna växte i henne och påfrestningarna blev för stora skar sig vår vardag. När hon och jag är själva är det precis så perfekt som det alltid varit sen hon kom. Men i livet, där vi är idag, är det inte bra. Nu är hon där igen, hos någon ny, som tycker att hennes speciella egenskaper är något fint, charmigt. Precis så som jag en gång såg det och ibland, fortfarande gör. Men det skär otroligt hårt i mitt hjärta att det inte är hos mig hon har det bäst. För så har det alltid känts innan. Hon kan inte ha det bättre någonstans. Men nu är det så. Jag är inte det bästa för henne. Och det får mitt hjärta att brista. För jag behöver hennes närhet i mitt liv. Men hon har det bättre utan mitt liv, min vardag, mitt stök och kaos. 

Jag hoppas innerligt att hon får vara kvar där hon är nu. Även fast det skär hårt i hjärtat. Att hon kanske en dag blir någon annans än min. Men från mitt hjärta kommer hon aldrig någonsin att lämna. 

Hon har varit världens bästa vän. Utan tvekan. En skugga som aldrig svikit min sida. Den finaste fläckiga hunden jag någonsin kommer att ha ägt i hela mitt liv och förmodligen den som berört mitt hjärta allra mest. 

Livet kommer vara så enkelt, okomplicerat och så fruktansvärt otroligt tråkigt utan dig. Fina fina tant Yes. 

   
    
    
 

2 thoughts on “Från hjärtat

  1. Hjärtskärande läsning. Känslan av att ens hund inte mår bra i ens livspussel är tung. Känner riktigt i magen hur jobbigt du har det med det just nu. Kram

Kommentera

