Debut lydnadsklass 3

Vi hade anmält oss till klass2 i Fagersta men eftersom vi är rätt less på klass2 så valde vi att bara kasta oss in i klass3. Hej å hå! Vi hade en vecka på oss att få till bra skick med fart i till rutan på 25m, lägga på ligg och ink. Lära in ett bättre sättande under gång. Stärka inkallning med stå som var på god väg. Stärka återhoppet på hoppapport, träna ingångar med metallen, köra mer ordentlig vittring och typ, lära in alla skiften i fjärren så som jag vill att det ska se ut.. För att inte tala om vändningar på stället och stegförflyttningar… Ja, en hel del att jobba med.. Jag jobbade dessutom i mellandagarna och sen skulle vi fira nyår påvägen. Hade kanske behövt träna dubbelt så mycket mot vad vi gjorde men jag kunde gå ut med noll krav och prestationsångest. Och även fast min lilla säl var riktigt dålig så är jag nöjd. Känslan var ner i botten, Nix var rätt låg. Värmde upp med bra känsla utanför, gjorde fin ingång på planen, ställde upp med fokus och sen poff…så försvann det. 

Sitt i grupp: 9,5 (nos påväg tillbaka, satt jättetryggt resten)

Platsliggning; 10 (la dock inte ner hakan i backen….)

Fritt följ; 5,5 (låste på Camilla i publiken, fick inte tag i honom förrän sista sträckan, skönt att iaf avsluta bra!)

Sättande under gång; 8 (dk – fot för ingen kontakt kommando 1) 

Inkallning med stå; 9 (lite trögt stå)

Rutan; 8 (ställde honom utanför så omdirigiering in igen) 

Hoppapport; 0, hoppade ej tillbaka 

Metall; 7 (tveksamt gripande på stora nordiska, måste träna på den, samt superkass ingång) 

Vittring; 6 , sitter fint, bra fart ut, fint avsök, tar rätt, släpper, nosar sista två, tar rätt, kommer in, lite tugg i ingången. Sjukt nöjd dock! 

Fjärr; 0 , ofokuserat ligg, nos påväg ut och sen var han låst, försökte o kämpade men det gick inte 🙂 kallade in! 

Helhet; 10 (på nått jävla vänster…) haha! 

Jag är ändå nöjd, tex rutan var fantastisk! Vi är inte bättre än såhär i dagsläget och tror vi hade presterat bättre om vi varit utomhus. Vet iaf vad jag ska träna på, mängder fritt följ, säkra vittringar, fjärr med go känsla och hoppapporter! Taggade inför 2016 kan jag iaf säga att vi är! 

   
 Typ sämst men bäst ändå! 🙂 

One thought on “Debut lydnadsklass 3

Kommentera

