LP2

Den 26e dec gick vi upp tidigt för att åka till Östhammars BK. Vi hoppades att det skulle va vår sista lydnadsklass 2 start. Det hade dock inte varit jättemycket träning de senaste dagarna pga julträning och även om det tar en del på Nix krafter att umgås med hela tjocka släkten en del så tar det liksom inte på träningshuvudet. Det var en minst sagt övertaggad liten kille som klev med mig in på plan. Aningen splittrad i fotgåendet, där rutan var superintressant till en del ljud pga behöver springa av sig men får inte. 

Vi började iaf med en platsliggning där han fick en 10a. Hunden bredvid satte sig upp rätt fort och satt sen där och sjöng hela platsliggningen. Jag är otroligt glad över att Nix höll pipan stängd! 

Programmet;

Fritt följ; 7,5 (min kommentar är bara väldigt okoncentrerad och helt ärligt rätt dålig.) 

Läggande under gång; 10

Inkallning; 6,5 (Nix satt fint, kom i en hejdundrades fart och SPRANG FÖRBI MIG påväg mot rutan, kallade in rätt rejält igen och en helt okej ingång bakifrån blev det :,D ) 

Ruta; 10 (ja, vad ska man säga, äntligen fick han göra sin jäkla ruta…)

Apport; 7 (lite lek och slarvig ingång)

Hopp; 7,5 (ljud på tillbakahopp och islag stog det men var inget jag hörde.)

Fjärr; 9,5 (nos efter första ligg-skiftet)

Helhet; 7 

Jag tyckte att det kändes helt ärligt som att vi båda börjar ledsna på klass2 så även om känslan inte var den bästa väljer vi nu att gå vidare till klass3 efter vårt 3e 1apris i klass2 och därmed LP2. 🙂 

   
 

Kommentera

