Agilitydebut för året 

Äntligen! Jag har saknat att tävla och sa att jag inte skulle göra det förrän vi var hundra klara men jag kan inte låta bli! Och helt ärligt, jag är så glad att jag gjorde det! Vi gjorde en jättebra agilityklass, Nix gjorde jättefina kontaktfält och tog min handling bra! En rivning och en missad tunnelingång hade gett oss 10 fel men jag låg för långt bakom på slutet och drog in honom så han tog näst sista hindret åt fel håll. Men han gick så fint! Hade jag kunnat springa på så som jag brukar är jag övertygad om att vi satt slutet också. I hoppklassen gick han också superbra, dör har vi tidigare haft lite skrik och panik men nu följde han bra. Ett blindbyte gjorde honom lite osäker o han rev, sen klarade han inte riktigt av raksträckan i slutet, tror jag gapade lite för mycket för att det ska bli bra för oss. Så en vägran på det. Men är supernöjd med flytet och känslan! Nix var totalt galen utanför planen så han fick springa av sig med lite frisbeekast innan lopp 1. Jag förstog att han skulle vara lite överladdad på första tävlingen för året så jag var väl förberedd. Mina fogar spökar och värker, jag har nu fått låna ett foglossningsbälte och tror tyvärr inte det blir så jättemycket mer agility för oss i år. Har anmält lite i maj och hoppas kunna tävla en del men sen får jag nog ge mig innan bebis kommit ut, tyvärr.. Får träna svängkommandon, s-svängar, bakombyten, svåra slalomingångar och gungan så länge o hoppas jag kan tävla lite sen höst. Trist när man är så taggad och inte kan tävla! 

Här kommer film från dagens klasser. http://youtu.be/pc5Vou7sx9I


Dagens stjärna! ⭐️

Kommentera

