Lydnadsklass 3

Tredje gången gillt som man brukar säga!

Vi har gjort två otränade, dåliga starter i klass tre där vi nollat minst två moment båda gångerna. Då kommer man ingen vart.

Idag var varmaste dagen på det här året hittills och ja, det va jättevarmt. Jag trodde knappt Nix skulle orka med gruppmomenten. Såg hur det droppade ur munnen på honom i sitt i grupp som bara är en minut. Därför valde jag att inte lägga ner hakan i backen på honom i platsen och förlorade därmed två poäng (från 10 till 8) pga nos, vilket är en stor anledning till att han har hakan i backen över huvud taget. Men han låg stabilt och har inga tendenser att flytta på sig och det känns skönt.

Vi hade dragit nr 7 och det blev en stunds väntan, jag gillar att ha tidigare nummer men hann se alla jag kände innan jag själv, näst sist i klassen, gick in på planen.

Vi värmde upp utanför planen, något ofokuserad liten bc. Men vi jobbade på och belönade upp och fick superbra hjälp av Denice!

Betygen blev som nedan:

Fritt följ 7,5

Sitt under gång 8 (halvhalt förare) vet inte om att jag gör den, måste kollas på mer noga.. 

Inkallning 8 (nos utgång, något långt stå, avslut) dåligt med nos, avsluten blir sämre ju mer jag växer… 

Rutan 10

Hoppapport 8,5 (slarvigt upptag, avslut)

Metall 8 (avslut, dk)

Vittring 5 (tar upp fel pinne, släpper ej) han gick inte förbi rätt utan började på mitten, vid sista pinnen blir han osäker o griper den och går över pinnarna igen, hittar rätt, tar den och kommer in, släpper sen inte på tack..

Fjärr 8,5 (dk ligg, flyttar fram) flyttar fram i ett skifte, är inte med i start o inte heller i skifte nr 1

Helhet 10

Jag är sååå nöjd! Vi kämpade på, förflyttningarna var tungt för oss båda. Det va så varmt och han ville nog bra gärna springa av planen o lägga sig i skuggan! Första värmen är alltid extra hård men Nix är rätt känslig för värmen och vad han orkar prestera rent koncentrationsmässigt. Jag är glad över att han kämpade vidare och utförde momenten korrekt även om lite dålig fart och slarviga avslut kom med. Vi kämpade i alla fall tillsammans och vi klättrade över gränsen tillsammans! Vi jobbade som ett team även om det var i motvind och vi klev över målsnöret! Jag är nöjd trots ynka 259,5 p! Vi belönades med vinst!


Pia och Ninja gjorde också ett jättefint program med mycket fina detaljer och kom trea!

One thought on “Lydnadsklass 3

Kommentera

