Syskonkärlek 

M&M har lekt i köket ikväll. I säkert 30 minuter busade de tillsammans, fnittrandes runt på köksgolvet med olika leksaker eller bara tillsammans med deras fantasi. Melvin ger Meya mer och mer uppmärksamhet och Meya ålar efter Melvin efter sin bästa förmåga. Hon kämpar för att komma ikapp, leka med hans saker osv. Det är så kul att se hur fina de är ihop och att de genuint tycker om varandra gör mig så varm i hela kroppen! 

Nu på kvällen satt Meya lurad mot min mage/mitt bröst, som hon så ofta gör på kvällen när hon är trött. Jag stryker henne långsamt på ryggen. Melvin tittar lite och kommer sen fram till mig. ”Mamma, klappa fint.” Säger han och gör precis så som jag, stryker henne långsamt på ryggen och upprepar sina ord. Klappar henne fint på ryggen en stund och böjer sig sen fram mmmmwah säger han och ger henne en puss i sidan. Klappar lite till och går sen vidare till annat. Det är så fint, det är verkligen kärlek. 

Älskade små barn!  


Kommentera

