Förändringar i flocken 

Jag och barnen åkte till mamma på lite mys över en helg. Hämtar mamma på jobbet och det första hon utbrister är glatt att hon nu får ha hund på jobbet. Vi har alltid skrattat och sagt att Luna ska få bo hos dem eftersom jag måste bära en extremt ledsen hund till bilen när vi är där och ska hem. Mamma har alltid sagt att hon vill ha Luna men eftersom de inte kunnat ha henne under dagarna så har det aldrig varit en seriös tanke bakom det. Nu ville de plötsligt ha min lilla hund varje dag. Anledningarna är många men just nu är Luna hos mamma på heltid, det känns konstigt att bara ha ett koppel på promenaderna och en hund hemma. Det var väldigt länge sen jag hade en hund och jag har i princip aldrig haft det. Luna var bara 6 mån när vi köpte tant Yes. Det är lite tomt men Luna njuter för fulla muggar där borta hos mormor där hon får all den uppmärksamheten som hon faktiskt förtjänar. 

Vi väntar även ny fyrbent familjemedlem. En liten bc-tik efter Karin Mattssons Kemi Gaga och Jo Agnars Moss. Det ska bli så kul att hämta henne om 3,5 vecka hos Karin. Behöver jag ens säga att vi längtar efter henne? 

För tillfället är Nix alltså ensamhund och vi håller på att styr upp vardagen lite extra så han ska vara riktigt duktig när lillasyster kommer. Vi ska hinna tävla en gång innan också och det ska bli SÅ kul! 

Kommentera

